söndag 15 november 2009

Språkutveckling

Fyrans buss sa du? Hmm...DÄR va?




"Var är bollen?"

"DÄR."

"Var är lampan?"

"DÄR."

"Var är pappa?"

"DÄR."

"Var är närmaste öppna bankkontor?"

"DÄR."

Samma svar har i ett par veckor ackompanjerats av en tydlig peka-med-hela-handen-gest... mot tomma intet.

Idag hände något.

"Var är pappa?"

Alice tar tag i min hand och klampar på sitt svajiga, men bestämda vis in i vardagsrummet och fram till teven. Klappar med den andra handen mitt på skärmen.

"DÄR."

Nu var han visserligen i Göteborg. Och på teven var en tjej från Bolibompa (till Alice omedelbara besvikelse). Men ändå.

2 kommentarer:

  1. Gud vad roligt. Och han är ju verkligen på tv ofta. Hälsa gärna Peter från mig, Lisa som jobbade med "Hos Jihde" (och på Idol lite med). Han vet. Jag träffade dig nån gång på Rival tror jag bestämt. Kramar till hela familjen // Lisa

    SvaraRadera
  2. Peter hälsar tillbaka! Ni var ett trevligt gäng. Nästan synd att han slutade på SVT så ni inte kunde fortsätta med programmet... Kramar Karin

    SvaraRadera