tisdag 24 november 2009

Medmänniskor del 2 - my bag


Idag var det omvänd ordning. Alla människor runt omkring var helt enkelt bara irriterande.



Stressar in på gymmet på kvällen och byter om med andan i halsen då en annan tjej
kommer in och tar skåpet bredvid mig. Vilket jag surt noterar. Suck, fatta att det finns massa andra lediga skåp liksom. Fatta att det finns folk som har BRÅTTOM, som INTE HAR TID att vänta på att du ska FLYTTA PÅ dina grejer...


När jag jäktat mig igenom ett träningspass och kastat onda ögat på i princip alla oskyldiga stackare som råkat stå i vägen hinner jag både duscha, byta om och ta på mig ytterkläderna innan jag upptäcker att min handväska är borta. Spårlöst. Panik i magen. Har någon jävel snott den?


Precis när jag håller på att bryta samman kommer min skåpgranne in i omklädningsrummet. "Du letar inte efter en handväska?” frågar hon vänligt. ”Du glömde den i ett skåp. Jag lämnade in den i receptionen.”


Stor tacksamhet och glädje. Och en del skuldkänslor. Man ska tro folk om gott.

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Du kanske hade fått en släng av mig? Arg-Gittan.

    SvaraRadera
  2. Arg-Gittan? Låter inte helt otroligt. Känner fö en Ebba vars alter ego Gittan dyker upp i samband med alkohol.

    SvaraRadera