måndag 2 november 2009

Blomkålschock






Man ska inte släppa in mig i en matbutik på hemväg från träning. Det är som att släppa in en utsvulten grizzly på Lill-Skansen.


Tyvärr ligger SATS här vid Odenplan granne med Coop. Eftersom jag i princip hallucinerar av hunger när jag har tränat kan vad som helst hända i den där affären. Nyss kom jag hem med bland annat följande värdelösa inköp:


Svindyr ekologisk granola (jag äter aldrig yoghurt/fil och flingor)


En förpackning nyponsoppa (Har inte ätit nyponsoppa sen småskolan. Jag trodde förmodligen att jag var vid en vätskekontroll i Mångsbodarna.)


Gigantiskt blomkålshuvud (Min man middagskocken hatar blomkål, vilket gör att den kommer glömmas bort i grönsakslådan och hittas först när den uppnått Nirvana)


Märklig exotisk krydda (att ställas i hyllan bland alla andra oanvända, märkliga kryddor)



Men jag kan tyvärr inte ta fullt ansvar för den här matkassen. Jag var inte vid mina sinnens fulla bruk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar