torsdag 12 november 2009

Det verkade som en bra idé, just då


Decemberkväll, St Petersburg 2005. Från natthimlen föll stora snöflingor långsamt ned över den lilla marknadsplatsen. I ett bås stod en vodkafryntlig storvuxen ryss som hade de allra finaste pälsmössor.

Jag fick klappa en silvergrå, i kanin, och blev förälskad. (Hade nämligen själv provsmakat den lokala vodkan.)

Igår insåg jag att:
a) Den ser ut som en hårig karljohansopp på mitt lilla huvud.
b) Pälsmössor är ja, so 2005.
c) Det enda som räddar mössjäveln från Stadsmissionen är att Alice kan leka tittut-leken med den.

5 kommentarer:

  1. Jag har ett par tolv centimeter höga hor-skor i mocka som jag aldrig har använt. Ett ögonblick av galen inspiration blev till år av dammsamlande i garderoben.

    SvaraRadera
  2. Paljett-skjorta från Dolce et Gabbana. och en gul träningsoverall. //RR

    SvaraRadera
  3. Det var synd att ingen räddade den där kaninen dock... :(

    SvaraRadera
  4. Äh. Den var redan död.

    /Calle J

    SvaraRadera
  5. Faktum är att jag inte har några pälsplagg förutom den hemska mössan, och en krage på en vinterjacka (också kaninpäls). Svårt att försvara pälsbärande, djuren far ju fruktansvärt illa. Får helt enkelt hoppas att just den den där kaninen var en sibirisk mördarkanin som biter pälsjägare.

    SvaraRadera