tisdag 6 oktober 2009

Självrannsakan



Jag har ett problem med tider.

Idag, till exempel, vaknade jag en timme försent. Som tur är skulle jag till ett frukostmöte, så jag sparade lite tid på att inte äta frukost. Hann alltså med rätt buss, även om jag fick trotsa mötande trafik då jag sprang över Karlbergsvägen. Sen fick jag givetvis (som ett brutalt karmastraff för det raljanta inlägget igår) med blossande kinder avsluta min make-up på bussen. I alla fall mascaran. Pinsamt.

Sen när jag skulle hämta Alice kom jag drygt tio minuter sent. Till våra vänner som tar hand om MITT barn. För att jag alltid tror att jag är fem minuters gångavstånd från allt, som vore jag en sjumilaklivsjätte. DET ÄR INTE ACCEPTABELT, som Anna Anka skulle sagt.

Jag är i regel mycket punktlig och noggrann på jobbet när det gäller möten, deadlines, planering osv. Men när det kommer till mitt övriga liv får jag inte ihop det. Eller, jag får oftast det, men med håret på ända, andan i halsen och det värsta - en tålmodigt väntande, givetvis irriterad, person som slösar sin tid på att vänta på mig.

Fan. Men nu har jag gjort lite research. Tror bestämt att den här tjejen har en del bra tips. Props till folk som inser sina brister, förbättrar sig och sen gör business på att träna andra. I like!
Kolla in: I am Always Late

Är du som jag? Läs då inledningen och så skäms vi ihop.

2 kommentarer:

  1. Arbete o barnapusslande..jag vet!
    Men.Är hopplöst beroende av "andrasidan.." o längtar nya inlägg;)

    Manne

    SvaraRadera
  2. hahahaha... klockrent mig åxå ;o) sjumilakliv ja, konstigt eftersom jag oxkså tror att jag bara är 5 min bort från allt... Jobbigt bara när jag är i Stockholm och ni har en massa trafik... det har vi bara vid 16-17 här hemma i stan!!!

    Jag kommer att följa din blogg känner jag!!

    SvaraRadera