fredag 23 oktober 2009

Saker jag verkligen borde lägga av med

And now, for the first time in history...

10. Småsnegla på den som springer på löpbandet bredvid och trycka fram min kontroll så att jag alltid springer lite, lite snabbare

9. Säga TACK SKA DU HA jättehögt när någon missar att hålla upp dörren när jag går med barnvagn/kassar

8. Googla gamla ex

7. Googla bekanta över huvud taget

6. Använda knuffen (när man kör på bilen framför/bakom) som positionerings-mått när jag fickparkerar

5. När jag läser om någon som skrivit sin första bok/fått ett pris/sålt sitt bolag och blivit stenrik, kolla när de är födda och hoppas att de inte är yngre än jag (it's a losing battle)

4. Ta för givet att alla som lyssnar finner det lika fascinerande som jag gör med de olika faserna i mitt barns utveckling (Och nu har hon lärt sig sätta på tv:n själv, det är så gulligt... Hallå?)

3. Reflexmässigt hålla in magen och räta på ryggen när jag går naken över golvet hemma (eh, han var med på min förlossning...?)

2. Låtsas att jag har koll på Nobelpristagare (jag har fortfarande inte läst ut Doris Lessing och inte ens försökt mig på Le Clézio. Herta Müller? Mm, troligt)

1. Bli ofantligt sur när jag förlorar i sällskapsspel och alltid, inombords, skylla på mina medspelare

God fredag! /Karin

10 kommentarer:

  1. Ang nr 3: Klar Anna Anka-varning;)) Men jag kan bara hålla med dej, hon har sina poänger. Och var jag gift/sambo med oändligt söta Mr Jihde skulle även jag hålla in magen.... vilket jag faktiskt gör även för min söta, min älskade men för omvärlden helt okända mr T. Fortfarande, efter tre förlossningar. Precis som den hatade Ankan förespråkar vill jag se fin ut inför min mr big love. Och, varför inte?
    Nej, nu laddar jag för en kväll framför TV:n med mina tre små, min älskade mr T. och Jihde i högform.

    SvaraRadera
  2. Underbara inlägg! Jag fortsätter hänga här om det är okej, hittade hit genom Blankens tips. Hälsn. Victoria

    SvaraRadera
  3. du är ju bara så skön! Love your style!
    Alexandra

    SvaraRadera
  4. Tack kompisar, kul att ni läser! Kram! /Karin

    SvaraRadera
  5. Nummer 1! Tja varför inte, låt oss pröva, Jesus gick trots allt på vatten;) /Herr Fontanell

    SvaraRadera
  6. Herr Fontanell! Min förbättringspotential när det gäller förlust-ilska är väl lite större än så? Inte!? Men vafan!

    SvaraRadera
  7. Hahaha det är ju dom bästa sidorna! Speciellt knuffen. Den gör jag jämt!

    SvaraRadera
  8. hahahaha...skön söndagsläsning fick jag!!! kommer att fortsätta "följa dig"... usch, lät lite otäckt va?? ;o))

    SvaraRadera
  9. hamnade här när jag såg att du ska blogga på mama. vi har inte bara namnet gemensamt. fan vad skönt att läsa din blogg. du kommer att vara en frisk fläkt på mama! snälla, gör mig inte besviken genom att börja lägga ut dina recept och dagens outfit. mer rock!

    SvaraRadera