måndag 19 oktober 2009

Live to win

Trodde halva grejen med iPhones var kameran.



Andreas Carlsson och jag har en sak gemensamt. Vi blir trakasserade för att vi har korta ben. Av mannen som får Ekwall att likna en gasell. Japp, Peter. På omslaget till den nya boken Live to Win (jo, den är på svenska) är Andreas ben iklädda mjuka, dyra skinnbyxor. Man riktigt ser hur de luktar dyrt, fint läder. Andreas luktar förresten ALLTID otroligt gott. Hur gör han? Han kanske har en sån där essens som min mamma yrar om. En parfym av endast de fina oljorna, utan alkoholen.

Andreas Carlsson är lite fascinerande. Dyr, proffstrevlig, väldoftande och slick. Hans mamma och jag diskuterade hennes väg från frisör till frikyrkopastor på Andreas boksläpp idag. Hon var också klädd i skinn från topp till tå. En raffig dam, konstaterade Peter och jag. En annan snygg kille på festen var Ulf Ekberg. Ja, gamle Ace-Uffe. Lönnfetma och Labero-look no more! Coola Ugglan-Helge-brillor och snyggt stickat som kunde platsat på ett Bellafesta-stylat King-omslag. Ekberg är så proffstrevlig att Bill Clinton framstår som Klabbarparn. Sen har han tydligen ett mytomspunnet internationellt nätverk. Ulf, alltså.


Själv är jag verkligen en hejare på mingelfester. Tio fotografer och jag står som ett fån bredvid Peter, som vanligt i välsittande kavaj. Min faktiskt ganska fina outfit såg däremot ingen, eftersom det hängde både en gigantisk uppknäppt vinterkappa och bautastor handväska i vägen - mina alltså. Hej, tant kylskåpsfigur.

Sen skulle jag vara trevlig mot Efva Attling som kvittrade glatt om Idol och Peters fina smycken. Men jag kunde bara haspla ur mig att den kedjan som Peter tänkte ha på sig samma kväll liksom blev lite mycket i kombination med hans randiga tröja. Varför sa jag det överhuvudtaget? Peter hjälpte mig glatt att cementera min image som jubelidiot genom att förklara för Efva mer ingående varför jag hade förbjudit min man att bära hennes designade halsband. "Hon sa: 'DU SER GAY UT!'"


Jag försökte istället se upptagen ut med min nya iPhone och ta några bilder till den här bloggen. Det blev orange-svart blurr på alla. Är det jag eller är telefonjäveln usel på att ta bilder?

Live to win. Jag får nog ta och läsa på lite i Andreas bok.

11 kommentarer:

  1. Åhhhå jag vill med träffa Andreas Carlsson, alla säger att han luktar så himla gott ! Kan ju fråga om han kan skicka ett doftbrev kanske?! Tsss.. Fin blogg btw :)

    SvaraRadera
  2. hihi! vilken bra blogg du skriver.

    SvaraRadera
  3. Hej Karin! Upptäckte din blogg idag, och har nu läst alla dina inlägg. Gillar verkligen tonen, och flytet i dina texter. Kommer helt klart återvända hit.

    //Tess

    SvaraRadera
  4. Tack för de sköna kommentarerna, vad glad jag blir! Bra idé, Andreas är ju en riktig affärsman så han kan säkert hitta ett sätt att destillera den där magiska doften och sälja den...

    SvaraRadera
  5. Jag hittade hit via Cecilia Blankens blogg. Gillar ditt sätt att skriva. Log när jag läste ditt senaste härliga inlägg. Det är inte lätt att mingla. :)

    SvaraRadera
  6. Hittade också hit via Cecilias blogg. Väldigt mysig o finurlig blogg, jag kommer fortsätta titta in när jag hinner! :)

    SvaraRadera
  7. jag är ledsen att säga det men... en iPhone tar verkligen kassa bilder!! (talar av egen erfarenhet)

    SvaraRadera
  8. Karin - You Rock!

    Beundrare från Finland

    SvaraRadera
  9. Anna Westerlund, nu har den plötsligt bara lagt av. Bara sådär! Död iPhone. Vad göra?

    SvaraRadera
  10. Å, min Iphone lägger också av ibland, bara spontant sådär. Skönt att det händer fler... maken påstår att det bara är jag.
    Jag brukar måsta reboota den totalt. återställa till fabriksinställningar eller vad det heter. Och kameran är verkligen kass.
    Tack för kul blogg förresten!

    SvaraRadera
  11. Jag har fått tips nu om att man ska uppdatera programvaran hela tiden (dvs de-bugga telefonen som har tusen buggar) genom att koppla upp den mot iTunes-programmet. Då kraschar den mer sällan....

    SvaraRadera