måndag 26 oktober 2009

Terapi à la Lily


Satt i möte med en uppdragsgivare (som det så fint heter i min bransch) idag och vi talade om musikens inflytande på våra handlingar och vårt humör. Alltså vilken oerhört central roll musik spelar, både i samhället och på individnivå. Det finns forskare som har presenterat rapporter över vad som händer med gäster i en bar om man till exempel spelar tysk musik. Nämligen det att försäljningen på ljust öl och vitt vin ökar. Stört va?


Nu till saken. IBLAND stöter man på människor som är riktiga skitstövlar. Ibland blir man utsatt för dessa skitstövlars, ja, skit helt enkelt. Ibland orkar man inte vara så där himla fin och förstående och vidsynt och mogen.


DÅ behövs det lite skön distans, lite humor, och lite dra-åt-helvete-attityd. Den här låten lyssnade jag exempelvis på när jag var lite knäckt och hade skrivit det här inlägget. Jag lovar att allt kändes bra mycket bättre sen. Låten heter Fuck you med roliga Lily Allen. Lyssna här!

3 kommentarer:

  1. Bästa låten ever! Vi spelar den på kontoret allt efter behov! En skön pick me up då man stöter på idioter eller bara tycker att allt känns lite kasst!

    SvaraRadera
  2. Ville bara säga hej och berätta att jag gillar din roliga och vettiga blogg!

    SvaraRadera