söndag 4 oktober 2009

Hejdå soffan! Jobbstart och hemmadagis


Imorgon börjar jag jobba igen efter tio månaders föräldraledighet. Och imorgon börjar även The Blankens-Jihde Childcare Project. Peter och jag kommer, tillsammans med våra kompisar Per och Cecilia, gemensamt ta hand om vår Alice och deras dotter Bonnie.

Jag kommer jobba halvtid och har hand om tjejerna på torsdag och fredag förmiddag. Det ska blir riktigt kul att rulla runt tjejerna i den grymmaste dubbelvagn som skådats i Vasaparken - den utan tvekan barnvagnstätaste parken i stan. Perverst mycket vagnar är det. Snart kommer stadsdelsförvaltningen förmodligen anlita små, små lapplisor som bötfäller felparkerare vid sandlådorna.

Ja, tio månaders babyliv och så tre veckors svininfluensa på det. Adjö till den fantastiska soffan där jag har ammat, sovit, lekt med bebis, klappat katter, pratat i telefon, gosat med familjen, mejlat, bloggat och ätit tv-middagar under senaste året. Och sett en hel del film och en fruktansvärd massa tv.

Snart sitter jag där i min kontorsstol igen. Men då sitter jag där med vetskapen att jag gjorde det. Jag lyckades. Även om det var på den sista dagen av min föräldraledighet, så gjorde jag det tamejfan.

Jag rensade ur garderoberna.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, "små små lapplisor"-kul!
    - behövs int´ här ut på landet.
    Gott om plats nu när skärgårds-sommarn övergått till höstamörker.
    Kanske fler "små små pannlampor" så barna hittar hem på grusvägarna icke stjärnklara kvällar.
    Grattis dig till cool blogg!

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Förrförra julen kom visst en liten liten tomte förbi hos er, kanske han kan lysa upp deras väg...? Med något mindre glögg innanför västen i alla fall.

    SvaraRadera