onsdag 28 oktober 2009

Saker som verkligen får en att känna sig medelålders

Nej. Inte dom från Melrose Place.



10. Man läser sitt eget blogginlägg och inser att det kommunicerar "jag har blivit en tråkmorsa".

9. Man accepterar detta faktum (eftersom man ändå inte orkar ändra inlägget).

8. Man läser Veckorevyn hos tandläkaren, skiter i modet och går direkt till sextipsen.

7. Man läser sextipsen i Veckorevyn och inser att ingenting är nytt under solen (kjolen).

6. Man börjar ordvitsa tvångsmässigt.

5. Den roligaste delen av en utekväll är definitivt innan, inte efter, man lämnar restaurangen och går vidare. Det vill säga före själva utekvällen.

4. När telefonen ringer blir man förbannad, oavsett vem det är.

3. Man tilltalar sina barn på EXAKT samma sätt som ens mamma tilltalade en själv.

2. Man inser att det finns en helt ny generation megakändisar i Hollywood som man inte ser skillnad på eller ens skulle känna igen på gatan.

1. Man hoppas bara att den här jävla Facebook- och Twitterskiten ska gå över nån gång så man får vara ifred.

7 kommentarer:

  1. Nummer tre är lite skrämmande. Jag blir rädd för mig själv när jag låter som min mamma.

    SvaraRadera
  2. Jag säger som kidsen gör: WORD! ;-) Det där med mamma-takterna är skrämmande, jag är lärare och jag gör det racet med mina elever ibland och skäms något oerhört då jag inser vad jag faktiskt gör...

    SvaraRadera
  3. å vad jag tycker om din blogg!

    SvaraRadera
  4. Haha, jag har låtit som min mamma sedan jag var tretton... ;)

    SvaraRadera
  5. Nr. 4...Då är det inte mig det är fel på alltså, jag är medelålders...Det ska jag använda nästa gång jag råkar ut för ett Rocket Science debacle:) /Herr Fontanell

    SvaraRadera
  6. Det kan i och för sig också bero på att man har ett s a s offensivt telefonsätt...

    SvaraRadera