torsdag 17 september 2009

Hur gjorde hon?

För att citera Nordman: Är Cecilia Blankens ett geni, eller tar hon hjälp av svart magi?

Häromdagen tog jag till alla elaka liknelser jag hade för att döma ut Peters frisyr, ett besynnerligt hopkok av utväxt bak, toppat fram. Ett skrämmande resultat av någon slags kvasiklippning där bara ovandelen hanns med.

Han ignorerade mig totalt. Jag stod typ och pratade med torktumlaren. Inte ens "ditt bakhuvud ser amputerat ut" hjälpte.

Och så frågar han idag, liksom i förbifarten, om jag kan ta Alice på onsdag kväll: "det var enda tiden som Cissans frisör kunde".

Inga problem.

(Jag har styrelsemöte då. Jag löser det.)

4 kommentarer:

  1. För tusen spänn lär jag dig hur man gör.
    /Cissan

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Han har det inte lätt med barret, din gubbe;)

    SvaraRadera
  3. Hoppas Cissans frissa nu kan stå på sig. Han kan vara väldigt manipulativ mot dem. Våga kapa. Våga.

    SvaraRadera
  4. Karin - jag vet. Jag ska klippa mig idag och tänker passa på att coacha Helene att vara riktigt tuff. Hon SKA inte få gå i hans fällor!

    SvaraRadera