tisdag 15 september 2009

Ett olöst mysterium

Nu är det dags för Linas matkasse, en middagsservice som vi har börjat prenumerera på. Igår kväll kom det hem en kasse full av färska grönsaker och råvaror som ska räcka till fem middagar.

Jag lägger ribban högt och ger mig på "Färsk härlig tomat- och fänkålssoppa med kokt majskolv och lax-wrap" som är den mest tidskrävande rätten. Dessutom den med flest ingredienser som min man avskyr. Pepparrot. Rökt lax. Fänkål. Nu jäklar ska han omvändas. Jag har hittills lyckats med att varsamt introducera tidigare hatade delikatesser som färsk spenat, broccoli, majs, morötter, gröna bönor, ärter, jordärtskockor.

Man kan undra vad detta grönsakstrauma-under-behandling bottnar i hos min man. Men jag väljer att inte gräva djupare. Vissa saker kanske inte tål dagsljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar