torsdag 4 juni 2009

Såg att du hade ringt

Jag är i grunden en tekniknörd. Jag debuterade därför tidigt och min första mobiltelefon var en Motorolaklump med utfällbar antenn. Japp.

Då - nästan 15 år sedan - var det så coolt att ha mobil att innehavarna svarade hela tiden. Under föreläsningar, till exempel. Folk hukade sig ner och liksom viskpratade. Ingen stängde av, och framförallt tryckte man inte bort. Man var ju rädd om de där få samtalen man fick.

Sen blev det töntigt att svara. Så man tryckte på C och var helt enkelt jäkligt busy. Att stänga av var ju fortfarande otänkbart. Även om man fick trycka bort morsan fyra gånger i rad.

Numera är det så ofint att trycka bort att folk istället har på ljudlöst och låter ringa. Jag är som vanligt förloraren som svarar glad i hågen om jag så springer till tunnelbanan. Eller i elljuspåret.

Men jag är deaktiverad på Facebook sedan länge. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar