onsdag 3 juni 2009

Testa dig själv:

  1. Jag muttrar gärna personliga synpunkter inom hörhåll för vilt främmande småbarnsföräldrar på gatan, i stil med: ”Ska han inte ha någon mössa?” eller ”Framåtvänd barnvagn. Jaha du.”
  2. Jag kommunicerar mina åsikter om bekantas föräldraskap genom att låtsas tala direkt till barnet: ”Oj, har Alva magknip, jaa det var lite VÄL mycket mat till lilla magen” eller ”Jag FÖRSTÅR att du är trött lilla gumman som har fått vara uppe så länge.”
  3. Säger en kvinna att hon ska arbeta/resa bort/ta en längre dusch mindre än ett år efter barnets födelse stirrar jag konstigt och säger ”Jaså, redan?”
Instämmer du i minst ett av ovanstående påståenden? Grattis. Du är en av dem som när du inte kokar barnmatspuré och klipper bort etiketter har som livsuppgift att få oss andra nyblivna föräldrar att känna oss lite, lite sämre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar