tisdag 20 oktober 2009

Livsviktigt

Precis en sån här galge har jag alltid önskat mig. Ekgalge.

Gratistidningen Connoisseur är väldigt speciell. Vi har roat oss med att för första gången undersöka det redaktionella innehållet (bland alla plastikkirurgi-annonser) och upptäckt en veritabel skattkista av förstklassig information.

I "The Connoisseurs Social Calendar" får man exempelvis en praktisk lista på viktiga datum under månaden som följer. Det blir lite hektiskt. Vi snackar London-Brighton Veteran Car Run (31 okt), Hubertusjakten på Klampenborg, Danmark (1a nov), Mozartfestivalen i Bath (13:e nov), och såklart F1:an i Macau (19:e nov). Hinner precis pusta ut innan det är dags för Art Basel i Miami Beach (3 dec).

Allt detta resande gör det liksom lite bökigt att packa om hela tiden. Redaktörerna på Connoisseur har som tur är tänkt på sina läsare även här, och bistått med förnämliga tips på oumbärliga saker att plocka med på resan.

Få se nu, passen... necessär... laddare till mobilen... ombyte till barnen... helvete, vällingen är slut...
"Älskling? Fick du med sjöskumspipan?"
"Va?"
"SJÖ-SKUMS-PIPAN!"

11 kommentarer:

  1. du är ju jätterolig och en bra skribent! jag vill liksom... LÄSA! det har i bloggsammanhang inte hänt tidigare. fortsätt så, jag hänger kvar.

    SvaraRadera
  2. Kul! Pepp! Tack DD (som ser väldigt cool ut på bilden)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Hittade hit tack vare Blankens blogg - och du ligger numer under favoriter. SÅ kul att hitta nya bloggar som tilltalar mig i språk och humor!
    Kram Annsofi

    SvaraRadera
  4. Hej Karin!

    Isa har tipsat mig om din blogg så nu hänger jag med här.
    Ha det gott.
    /Annika

    SvaraRadera
  5. Hej Karin!
    Har nu läst alla dina inlägg. Me lajk! Ser fram emot en daglig dos av din härliga humor och vassa penna!
    Alexandra

    SvaraRadera
  6. Hej! Underbar blogg med kul språk och min humor. Ska numer ingå i mina dagliga bloggar...

    SvaraRadera
  7. SÅ KUL med så många fina kommentarer! Blir grymt inspirerad, tack för att ni tar er tid att kommentera!

    SvaraRadera
  8. Har läst tidigare nummer av tidningen och haft svårt att sålla bland alla fantastiska tips. Så mycket värdefull information på en och samma gång. Jag blir nästan yr...

    //Tess

    SvaraRadera
  9. Man kan ju i alla fall trösta sig med att det bara är folk som tjänar över 1 mille om året som får tidningen, och behöver oroa sig för att glömma dessa viktiga datum! ;-)

    SvaraRadera
  10. Åh är det inte den tidningen Segemyhr får i ett avsnitt och sedan blir helt besatt av att få en prenumeration? Sjukt roligt avsnitt och jag skulle bli överlycklig över en egen prenumeration. Inte för det faktum att det endast är för "rika" personer utan för det faktum att det bara är roligt helt enkelt. Har du inte sett avsnittet borde du göra det, det är extremt roligt!

    SvaraRadera
  11. Jag missade c/o Segemyr, har liksom ett decenniums lucka i min svenska popkulturhistoria då jag bodde utomlands. Men jag läste om den nu och den verkar sjukt rolig, typ ängslig svensk wannabee-överklass? Känns som tidningens främsta målgrupp.

    SvaraRadera